RUANGAN IKLAN


Dapatkan Produk NISVIA Pada Harga RM35!!!


Satu-satunya alternatif kepada penghidap diebetis dan mereka yang mementingkan kesihatan.


Untuk Maklumat Lanjut KLIK DI SINI
Sebarang Pertanyaan, Sila Emel Ke:
real_4gamerz@yahoo.com

Pageviews

Kerajaan Malaysia

Perdana Menteri Malaysia bukan dipilih oleh majoriti rakyat Malaysia. Seramai 2483 orang perwakilan daripada 191 bahagian UMNO melantik Presiden UMNO. Presiden UMNO secara automatiknya akan diangkat sebagai Perdana Menteri Malaysia. Konklusi, Perdana Menteri dipilih oleh sebahagian kecil daripada ahli UMNO. Perwakilan tidak boleh dikatakan sebagai mewakili suara rakyat secara keseluruhan walau mereka memenangi pilihan raya sekalipun. Rakyat hanya memilih mereka pada peringkat DUN atau Parlimen jika perwakilan itu memegang salah satu atau kedua-kedua kerusi tersebut. Bagaimanapun ia tidak membolehkan perwakilan mewakili rakyat dalam memilih Perdana Menteri Malaysia.

Tuesday, March 8, 2011

Parti Lawan Parti, Bukan Lawan Kerajaan.


KOTA BHARU: Meskipun akur dengan keputusan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau dan Kerdau, namun Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat menganggap pilihan raya itu sebagai tidak adil apabila mendakwa UMNO tidak bertanding sebagai sebuah parti, tetapi kerajaan. 

Berikutan itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, beliau sebagai pemimpin PAS tidak menghalalkan dunia akhirat kepada mana-mana menteri yang menyalahgunakan kuasa demokrasi ketika kempen pilihan raya berkenaan berlangsung.



“Saya sebagai pemimpin PAS tidak halal pada mana-mana menteri, mana-mana kuasa menyalahgunakan kuasa demokrasi, saya tak halal dunia akhirat,” katanya ketika ditemui di sini, semalam. 

Keputusan pilihan raya kecil DUN Kerdau kelmarin menyaksikan calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad menewaskan calon PAS, Hassanuddin Salim dengan majoriti 2,724 apabila memperoleh 5,060 undi berbanding lawannya dengan 2,336 undi. 

Bagi pilihan raya kecil DUN Merlimau, calon BN iaitu Roslan Ahmad menewaskan calon PAS, Yuhaizad Abdullah dengan majoriti 3,643 apabila memperoleh 5,962 undi berbanding lawannya dengan 2,319 undi. 

Ditanya mengenai kekalahan PAS di kawasan orang Melayu pada pilihan raya kecil itu, Nik Aziz menegaskan, tidak kira sama ada kawasan itu majoriti Melayu atau sebaliknya, tetapi apa yang penting ialah sebuah parti harus bertanding sebagai parti, bukannya kerajaan. 
“Saya tak kira (kawasan) Melayu atau apa, saya kira adil atau tidak sebuah parti melawan sebuah kerajaan... mana boleh, biar tunjuk gentleman. 

“Keputusan itu terimalah ia sebagai keputusan... tengok berita kelmarin, ada seorang UMNO masuk PAS kemudian tukar jadi UMNO semula sebab mendapat tekanan, saya dapat laporan macam-macam tekanan berlaku, mana ada (dalam) demokrasi (menggunakan) tekanan, macam rakyat ini belum akil baligh, macam budak, kena tekan dan bagi projek,” katanya. 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts @ Isu Realiti Politik

Followers

Sumber Info. Sila Klik.

Free Automatic Backlink
Text Back Link Exchange
Web Link Exchange
backlink
Free Automatic Link
top backlinks referers free
trafic backlinks
Free Automatic Link
Web Link Exchange
Text Back Links Exchanges

Sila Letakkan Backlink Ini Di Blog/ Web Anda

Iklan