RUANGAN IKLAN


Dapatkan Produk NISVIA Pada Harga RM35!!!


Satu-satunya alternatif kepada penghidap diebetis dan mereka yang mementingkan kesihatan.


Untuk Maklumat Lanjut KLIK DI SINI
Sebarang Pertanyaan, Sila Emel Ke:
real_4gamerz@yahoo.com

Pageviews

Kerajaan Malaysia

Perdana Menteri Malaysia bukan dipilih oleh majoriti rakyat Malaysia. Seramai 2483 orang perwakilan daripada 191 bahagian UMNO melantik Presiden UMNO. Presiden UMNO secara automatiknya akan diangkat sebagai Perdana Menteri Malaysia. Konklusi, Perdana Menteri dipilih oleh sebahagian kecil daripada ahli UMNO. Perwakilan tidak boleh dikatakan sebagai mewakili suara rakyat secara keseluruhan walau mereka memenangi pilihan raya sekalipun. Rakyat hanya memilih mereka pada peringkat DUN atau Parlimen jika perwakilan itu memegang salah satu atau kedua-kedua kerusi tersebut. Bagaimanapun ia tidak membolehkan perwakilan mewakili rakyat dalam memilih Perdana Menteri Malaysia.

Saturday, February 5, 2011

Nik Aziz: Isunya???

Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
Makin lama makin galak orang duk main isu pasal kenyataan Tuan Guru Nik Aziz masa ceramah di Tenang tempoh hari. Nik Aziz pula dengan slow n steady buat tak tau dulu. Biasalah.. Tak kan nak layan suara nyamuk di luar kelambu. Setakat terngiang-ngiang jauh je la. Tapi bila diajak datang dekat tak berani. Bila diajak berdialog takut. Takut dorang bukan takut terus senyap, tapi semakin takut, semakin terkinja-kinja, melalak-lalak. Itulah bezanya dua pihak yang berlainan taraf ilmunya.

Terbaru, NiK Aziz, dalam kuliah mingguannya di Kota Bharu telah menyatakan persetujuannya untuk berdialog dengan mana-mana pihak termasuklah Majlis Fatwa Kebangsaan bagi memberi pandangan yang lebih jelas berkenaan dengan kata-kata beliau di Tenang itu. Tetapi syaratnya, MESTILAH BERPANDUKAN AL-QUR'AN.

Okey selesai satu (1) perkara.

Tetapi, yang asyik bisingnya ialah pihak-pihak daripada UMNO.. Menteri.. Dan juga bukan menteri.. Mereka pungpang-pungpang duk komen tapi alih-alih, bila diajak, disuruh untuk berdialog, dilepasnya pula kepada Majlis Fatwa Kebangsaan. Mana biro agama UMNO?? Kenapa tidak biro tersebut sendiri yang melaksanakan 'pembersihan' terhadap kenyataan Nik Aziz jika merasakan bahawa kenyataan tersebut harus diperbetulkan. Dalam hal ini, Majlis Fatwa pun senyap lagi. Maksudnya, takde isu bagi Majlis Fatwa untuk memberi tindak balas terhadap kenyataan tersebut. Majlis Fatwa Kebangsaan mungkin sedar bahawa kenyataan Nik Aziz tersebut mempunyai maksud tersirat. Seperti ayat-ayat Nik Aziz yang terdahulu.. Antaranya:

" Kalau imam masuk BARISAN, tidak sah solat "

Bagi orang BN, mereka akan mentafsirkan kata-kata tersebut sebagai "kalau seseorang imam itu masuk Barisan Nasional, tidak sah solat."

Tetapi, maksud sebenar Nik Aziz, " Kalau imam masuk barisan atau saf solat bersama dengan makmum, maka tidak sah la solatnya." 

Tapi, itulah.. Orang UMNO ni kebanyakannya budak-budak lagi. Mentah lagi jika nak dibandingkan dengan orang lama. Dorang tak faham ayat berkias. Orang lama dalam UMNO pun buat-buat tak faham dan tak mahu tegur anak buah supaya anak buah mereka provok sikit pihak lawan.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts @ Isu Realiti Politik

There was an error in this gadget

Followers

Sumber Info. Sila Klik.

Free Automatic Backlink
Text Back Link Exchange
Web Link Exchange
backlink
Free Automatic Link
top backlinks referers free
trafic backlinks
Free Automatic Link
Web Link Exchange
Text Back Links Exchanges

Sila Letakkan Backlink Ini Di Blog/ Web Anda

Iklan